انجمن زیست شناسی
انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید


1)خاصیت گرم دارد ، چاق کننده ، صاف کننده خون و مولد خون ، پوست انگور دیر هضم و دانه آن سرد و خشک است

2)انگور برای درمان بیماری فشار خون ، روماتیسم ، نقرس ، مسمومیت داخلی مفید است و از ابتلاء سرطان جلوگیری می کند.انگور مقوی قلب و معارج بیماری های جلدی ، خونی و عصبی است.

3)اگر کشمش را در مدتی طولانی در آب بجوشانند جوشانده ای به دست می آید که برای سینه مفید است و برای درمان و معالجه امراض ریوی نیز مصرف می گرددو فایده می بخشد.

4)هسته های انگور را اگر بکوبید و با عسل مخلوط کنید و به کسانی که دچار خلط شده اند بدهید آنها را معالجه می کند.

5)در بیماری های زیادی که در اثر مسمومیت بدن تولید شده است معالجه و رژیم با انگور را توصیه کرده اند ، مخصوصا در بیماری های یبوست ، عوارض روماتیسم ، چاقی ، سوء هاضمه ، بواسیر ، کم خونی ، عصبانیت ، انسداد مجرای طحال و کبد ، باید رژیم انگور گرفته شود.

6)انگور دارای ویتامین های "آ"و "ب"و"ث" می باشد و مواد ازت و مواد قندی و نشاسته ای بوده و خاصیت ضد عفونی کننده دارد.

7)انگور دارای قند و چربی و آلبومین و آهن و کلسیم و فسفر و پتاسیم و ارسنیک و منگنز و ید می باشد.پتاسیم آن برای بچه های ضعیف البنیه و کم خون بسیار نافع است.

8)انگور به علت مدر( ادرار آور ) بودن بهترین دافع سموم بدن بوده و برای جمیع بیماران مفید است مگر مبتلایان به بیماری قند و بیماریهای جهاز هاضمه.

9)انگور برای سلامتی قلب ، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح پتاسی و مواد سلولزی ملین و مدر برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.

انگور خون را تصفیه می‌کند‍

وقتی ما دارویی مصرف می‌کنیم یا مواد سمی وارد بدنمان می‌شود در کبد یکسری آنزیم‌ها یا ترکیباتی وجود دارد که این مواد سمی را از خون پاک می‌کند.

جالب اینجاست که خوردن انگور از هر نوعی به دلیل فیتوکمیکال‌هایی که دارد باعث می‌شود آنزیم‌هایی که در کبد نقش سم‌زدایی دارند، بیشتر تولید شده و اصطلاحا سبب تصفیه خون و سم‌زدایی از آن شود. انار و تمشک هم همانند انگور همین خاصیت را دارند.

آیا آب انگور جایگزین مناسبی برای انگور است؟

آب‌میوه‌های صنعتی موجود در بازار هیچ کدام از میوه‌های طبیعی تهیه نشده‌اند مگر اینکه شما آبمیوه نکتار تهیه کنید که تکه‌های میوه در آن دیده شود. شربت انگور یا آبمیوه‌های صنعتی حاوی اسانس بوده و به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای انگور نیست. حتی اگر آب انگور در منزل تهیه شود چون هسته و پوسته آن جدا می‌شود عملا قابل‌مقایسه با انگور کامل نیست.

آبغوره نه لاغر می‌کند نه چربی خون را پایین می‌آورد

غوره همان انگور کال است. طعم آن هم ترش است. در واقع میوه‌ها هر چقدر بیشتر می‌رسند، قندشان بالاتر می‌رود. در واقع قند غوره کمتر از انگور رسیده است. البته این مساله دلیل بر آن نیست که بگوییم غوره هیچ قندی ندارد و نمی‌تواند سبب نوسان‌های قندخون شود. مصرف هرازگاه غوره مشکلی ایجاد نمی‌کند.

غوره معمولا به شکل آبغوره مصرف می‌شود و چون جلوی آفتاب می‌ماند و حرارت می‌بیند ویتامین C نداشته و تنها طعم‌دهنده است. به عبارت دیگر آبغوره هیچ خواصی برای بدن ندارد.

عده‌ای از افراد برای پایین آوردن چربی‌ خون، آبغوره می‌خورند. این تفکر به هیچ عنوان صحیح نبوده و آبغوره نمی‌تواند چربی و قندخون را پایین بیاورد. برخلاف تصور عموم که مصرف ناشتای آن سبب لاغری می‌شود باید گفت آبغوره نه تنها لاغر نمی‌کند بلکه مخاط دستگاه گوارش را هم تخریب می‌کند.

بهترین شیوه شستن انگورهای ریز بنفش

برای شستن انگور، توت و توت‌فرنگی بهتر است میوه را نیم ساعت در آب خیسانده و بعد بشویید. شاید این سوال مطرح شود که خیس کردن میوه سبب می‌شود ویتامین C آن از بین برود. واقعیت امر آن است که این موضوع آنقدر نیست که سبب خارج شدن کامل ویتامین C شود.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 20:44 ] [ خانم شعبان ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 245
بازدید کل : 121556
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1